سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

• پاسخ به سوالات در مورد خود ارضایی

در برنامه این هفته به مورد خودارضایی می پردازیم.                                                                                                                                                                                   * لطفا راجع به ارضاء جنسی صحبت کنید. من دختری مجرد هستم و می خواهم بدانم این کار ضرری دارد؟                                                                                                                                                                                                 یکی از راه هایی که برای ارضا جنسی پیش از ازدواج توصیه شده خود ارضایی کردن است. چون این کار بسیار کم خطرتر از داشتن تجربیات جنسی پرخطر و متعدد است.          

اگر خود ارضایی به صورت وسواس فکری در نیاید، اصلا ضرری برای بدن و یا روان ندارد. در مورد پرده بکارت هم اگر نگران هستی، باید بگویم که اصلاً نگران نباش بدلیل اینکه خود ارضایی غالباً با تحریک و مالش کلیتوریس انجام میشود پس ارتباطی به واژن ندارد که به پرده بکارتت آسیبی برساند. اگر در حین خودارضایی چیزی وارد واژن نشود احتمال از بین رفتن پرده بکارت وجود ندارد.

   پدر ها و مادرهای عزیز در مورد خودارضایی در کودکانشان ابراز نگرانی کرده اند از اینکه این   کارعواقبی را برای فرزندشان           بدنبال داشته باشد.                          

  در این مورد قبلا هم صحبت کرده بودیم. در حدود سن 4 یا 5 سالگی در بعضی ها زودتر و در بعضی ها دیر تر بچه ها بخصوص پسر ها کشف می کنند که لمس کردن آلت تناسلی شان احساس خوبی به آنها می دهد.             

  در این سن این احساس به ندرت جنسی است و بچه اصلا درکی از لذت جنسی و روابط جنسی ندارد مگر اینکه مورد آزار و یا سوء استفاده جنسی قرار گرفته باشد. بنابراین معمولا به صورت طبیعی این دوران می گذرد و بچه تا سن بلوغ که احساسات جنسی درش بیدار می شود خو دارضایی به قصد ارضا جنسی را انجام نمی دهد.                                                      بعضی بچه ها هر از گاهی از لمس خودشان لذت می برند اما همانطوری که گفتم احساسات خاص جنسی در آن وجود ندارد فقط خوشایند است برایشان. اما در بعضی موارد این کار بصورت وسواس فکری برای کودک در میاید و از کارهای روزمره مثلا برقراری ارتباطات اجتماعی با هم سن و سالهایش باز میداردش که در این حال باید نگران وسواس فکری بچه بود.   

   این را هم بگویم که خودارضایی به صورت طبیعی می تواند از سنین 9 - 10 سالگی به بعد در دخترها و 12 - 13 سالگی به بعد در پسرها شروع بشود بنابراین ما در مورد بچه های زیر این سن صحبت می کنیم. بدترین کار این است که فرزندتان را در حین انجام این کار تنبیه کنید چون ممکن است در آینده دچار اختلالات جنسی پیچیده ای شوند.                                            از جمله شایعترین اختلالات به وجود آمده بر اثر تنبیهات این چنینی واژینیسموس یا سخت شدن بسیار دخول برای دخترها و مشکلات انزال در پسرها است.         

     از دید روان درمانگری ما معمولا توصیه می کنیم اگر فرزندتان با انجام وسواسگونه این کار از کارهای دیگرش باز نمی ماند مداخله نکنید. حتی به او فضای خصوصی بدهید تا با ترس و تشویش این کار را انجام ندهد. اما اگر این کار به صورت وسواس درآمده و یا می خواهید در این مورد با کسی مشورت کنید، مشورت با یک روانپزشک یا روانشناس کودک مجرب در زمینه مسائل جنسی را توصیه می کنم.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             آیا خود ارضایی نشانه هایپرسکسوالیته بودن است؟            

  خود ارضایی به خودی خود نشانه هایپرسکسوالیته یا زیاده خواهی جنسی نیست بلکه اگر خارج از قائده باشد نشانه وسواس فکری است تا زیاده خواهی جنسی.                   

  خود ارضایی چرا از نظر دینی حرام اعلام شده؟         

  من در مقامی نیستم که پاسخ شما را بدهم توصیه می کنم به رساله های علمای اسلام شناس مراجعه کنید.    

    آیا خود ارضایی که تا 2 ساعت طول بکشد برای مرد ایرادی ندارد؟                 

   با وجود اینکه این زمان کمی طولانی تر از حد میانگین یعنی بین 5 دقیقه تا نیم ساعت است، اگر از این موضوع ناراحت نیستید و در رابطه جنسی با شریک جنسی تان ایشان هم موردی ندارند، ایرادی ندارد.اما اگر شما و یا شریک جنسی تان نگران این مسئله هستید، بهتر است با یک پزشک عمومی و یا اورولوژیست مشورت کنید که مورد آزمایش قرار بگیرید چون مشکوک به اختلال انزال دیر رس هستید.                   

  آیا خودارضایی باعث افسردگی، گودی زیر چشم و لاغری می شود؟ این مطالب را در دوران دبیرستان به ما می گفتند و من هنوز هر کس را با این مشخصات می بینم به او شک می کنم. لطفا دلیل هم بیاورید که بتوانم بهتر قبول کنم.                                                                                                                                                                                     خود ارضایی باعث ایجاد گودی زیر چشم، کمر درد، مرض های روانی و غیره نمی شود. خودتان فکر کنید که چه فرقی بین انزال از طریق خود ارضایی و دخول و یا احتلام یا انزال در خواب وجود دارد. همه آنها به یک صورت اتفاق می افتند و تنها فرقشان محرک روانی است که دارید.          مثلا در خود ارضایی تصورات و خیالبافی های جنسی محرک شماست، در دخول شریک جنسی تان و محسنات وی شما را تحریک می کند و در خواب هم ممکن است خوابی دیده باشد و یا تنها نیاز بدن به دفع مایع منی باعث خروج آن از بدن بشود.        

      به زبان ساده در تمامی این حالتها تحریکی وجود دارد، مایع منی به خارج از بدن رانده می شود و انزال صورت می گیرد اما چون لذت با انجام این کار آمیخته است و بدلیل خرافه هایی که در مورد این قضیه وجود دارد افراد تصور می کنند که هر نقصی پیدا کرده اند مربوط به خود ارضایی است. 

                     

آیا خود ارضایی باعث کوچک شدن بیضه ها می شود؟ و آیا باعث عقیمی می شود؟      

   خیر. نگران نباشید خود ارضایی باعث کوچک شدن بیضه ها نمی شود و باعث عقیمی هم نمی شود.      

       آیا خودارضایی باعث انزال زودرس می شود و آیا لذت بیشتری از نزدیکی با همسرم در آینده نخواهد داشت؟                                                                                                                                                                                                خود ارضایی اگر تحت فشار روانی برای زود انزال شدن باشد ممکن است باعث شرطی شدن شما شود و در هر بار تحریک جنسی زود انزال شوید. مثلا برای کسانی که نمی خواهند کسی آنها را ببیند و سریع می خواهند خود ارضایی کنند. اما در غیر اینصورت باعث انزال زودرس نمی شود.  

           در مورد سئوال دومتان، احساس خود ارضایی و دخول دو حس متفاوت است و چون محرک ها در این دو مورد با هم متفاوت است جای نگرانی وجود ندارد. برای بعضی از افرادی که خودارضایی را با فشار زیاد بر روی آلت انجام می دهند شاید مشکل باشد تا به تحریک های واژن پاسخ بدهند اما این مسئله بعد از مدتی که رابطه مداوم با همسرتان داشته باشید بر طرف می شود.      

 پس از خود ارضایی درد بیضه و زیر دل و کمر دارم چه باید بکنم؟  

  ببینید بیضه ها محل تولید اسپرم هستند و پروستات هم محل تولید مایع منی است. اگر خودارضایی به صورت بیش از قائده انجام شود یعنی همان حالت وسواسگونه را داشته باشد در واقع شما به این اندامها فشار مضاعف وارد کرده اید و این ممکن است دلیل دردتان باشد.  در مورد کمر درد هم چون عضلات و اعصاب ناحیه تناسلی، کمر و پرینه یعنی ناحیه بین مقعد و پیشابراه یا مجرای ادرار بهم مرتبط هستند و در هنگام انزال انقباض شدیدی را تجربه می کنند امکان دارد موجب درد کمر شوند.           

   اما تمامی آنها با چند دقیقه استراحت باید به حال طبیعی برگردند. خانمها هم ممکن است درد زیر دل را تجربه بکنند که به دلیل انقباض عضلات زیر شکم و رحم در موقع  ارگاسم یا اوج لذت جنسی است. بعضی عفونت های ناحیه تناسلی هم این دردها را تشدید میکنند. اما در مجموع کمر درد یا دردهای مزمن دیگر ربطی به خودارضایی ندارد.                                                                                                                    

                                                                   برگرفته شده از          BBCPersian.com

نظرات 1 + ارسال نظر
شینا سه‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:18 ب.ظ

اما من با این حرف شما مخالفم . همه علما این خودارضای رو نهی کردن . خودارضایی باعث از بین رفتن تمام لذت زناشوی میشه . اگر کسی مشکل خوارضایی داره باید بره پیش روانشناس

دوست عزیز! همینطوره که شما فرمودید منبع این مطلب از bbc persian بوده من هم عین شما ! منتها برای اطلاع عمومی بود اگه هم شما مطلبی در این باره دارید ممنون میشم بگید که درون سایت بزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد