سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

تفاوت hub و switch در چیست ؟

شاید شما هم با این مسئله برخورد کرده باشید که برخی از فروشندگان قطعات شبکه (که البته تعدادشان انگشت شمار است!) تفاوت میان هاب و سوئیچ را تشخیص نمی دهند! و تمامی این قطعات را هاب سوئیچ خطاب کنند. بد ندیدم در این ستون به طور خلاصه و فشرده به بررسی تفاوت میان آن ها بپردازم:
اگر قرار
باشد این تفاوت را در یک کلمه خلاصه کنیم باید گفت که تفاوت اصلی در میزان هوشمندی آن هاست.
▪ هاب (HUB): هاب به
طور ساده کمترین قیمت و کمترین میزان هوشمندی و پیچیدگی را در میان این دو قطعه دارد. کار این قطعه بسیار ساده است به طوری که پس از ارسال هر گونه اطلاعات به یکی از درگاه ها، برای سایر درگاه ها نیز ارسال می شود. هر کامپیوتری که به هاب متصل باشد تمامی اطلاعات و داده هایی را که سایر کامپیوترهای متصل به هاب می بینند، مشاهده می کند. به نوعی باید گفت که خود هاب یک قطعه گنگ است که فقط اطلاعات را منتشر می کند. هاب ها برای سالیان سال راهکاری سریع و راحت برای اتصال چند کامپیوتر در شبکه های کوچک به شمار می رفتند.

سوئیچ (Switch): سوئیچ به طور ذاتی همان کار هاب را انجام می دهد، اما با کارایی و کیفیت بیشتر. با دقت به ترافیک داده هایی که به سوئیچ وارد می شود، این قطعه می تواند یاد بگیرد که یک بسته داده ها برای چه آدرسی ارسال شده است. برای مثال، اگر ترافیکی از سیستم A به پورت شماره ۲ ارسال شود، این قطعه می داند که سیستم A به این پورت متصل شده است و ترافیکی که برای سیستم A ارسال شود باید از طریق این پورت به آن سیستم ارسال شود و نه سایر پورت ها. برتری و تفاوت بزرگ سوئیچ نسبت به هاب در این نکته نهفته است که ترافیکی که برای یک سیستم وارد شبکه می شود به جای اینکه به تمامی سیستم ها و پورت ها ارسال شود (مانند هاب) فقط برای پورت همان سیستم ارسال می شود. در شبکه هایی که ترافیک بالایی دارند این تفاوت می تواند سرعت تبادل داده ها در شبکه را به شکل معناداری ارتقا دهد.


 منبع: aftabir.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد