سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

نامگذاری کمپانی های بزرگ چه طور اتفاق افتاده است؟؟


تاکنون نام چند کمپانی به گوش شما خورده است؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید اسامی کمپانی های بزرگ از کجا آمده و چه ریشه ای دارد.
 
Yahoo؛ در کتابی که Jerry Yang و David Filo موسسان یاهو خوانده بودند (کتاب سفرهای گالیور نوشته Jonathan Swift) انسان های عریان اولیه و زشت را «یاهو» معرفی کرده بود و موسسان یاهو نیز چون خود را همانند یاهوهای یاد شده در آن کتاب می دانستند این اسم را انتخاب کردند.
 
:Google گوگل در ریاضی نام عدد بزرگی است، به معنی عدد 1 که 100صفر جلوی آن باشد. موسسان گوگل به خاطر نشان دادن گستردگی صفحاتی که گوگل آنها را جست و جو می کند این نام را انتخاب کردند.
 
Hotmail؛ این سایت یکی از سرویس دهندگان پست الکترونیکی به وسیله صفحات وب است. هنگامی که مدیر پروژه برنامه می خواست نامی برای

این سایت انتخاب کند، علاقه مند بود نام انتخاب شده اولاً مانند سایر سرویس دهندگان پست الکترونیک به mail ختم شده و دوماً روی وبی بودن آن نیز تاکید شود. بنابراین نام Hotmail را انتخاب کرد. در کلمه Hotmail حروف Html به ترتیب پشت سرهم قرار گرفته اند.
 
:CocaCola برای طعم دادن به نوشیدنی های این شرکت از برگ هایی به نام coca و میوه یی به نام Kola استفاده می شود که موسس آن Kola را به Cola تغییر داد تا شکل نوشتاری نام شرکتش زیبا تر باشد.
 
DAEWOO؛ به معنی «جهان بی همتا» در زبان کره یی.
 
:Hp شرکت HP توسط دو نفر به نام های بیل هیولت و دیو پاکارد تاسیس شد. این دو نفر برای اینکه شرکت هیولت پاکارد یا پاکارد هیولت نامیده شود، مجبور به استفاده از روش قدیمی شیر یا خط شدند و نتیجه هیولت پاکارد از آب در آمد.
 
:Microsoft برگرفته از اول دو کلمه Microcomputer Software که ابتدا Micro-Soft بود و خط فاصله آن بعداً حذف شد.
 
SAMSUNG ؛ سامسونگ در زبان کره یی به معنی «3 ستاره» است.
 
:SONY از لغت لاتین Sonus به معنی صدا گرفته شده و Sonny یک اصطلاح خیابانی امریکایی به معنی «جوان باهوش» است. شرکت سونی این کلمه را به Sony تغییر داد تا راحت تر و زیباتر تلفظ شود.
 
SUN؛ این شرکت بزرگ توسط چهار تن از فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد تاسیس شد. Sun مخفف عبارت Standford Univercity Network است.
 
:RedHat پدربزرگ Marc Ewing موسس RedHat یک کلاه قرمز با خط های سفید به او یادگاری داده بود ولی او گمش کرد و هر چقدر هم گشت پیدا نشد. به همین دلیل اسم این پروژه را RedHat گذاشت و در قسمتی از راهنمای آن نیز از کاربرانش خواسته اگر کلاه قرمز او را پیدا کردند به او برگردانند.
 
:Adidas برگرفته از نام موسس آن Adolf(Adi)Dassler
 
:Adobe اسم رودخانه یی که از پشت منزل موسس آن جان وارناک عبور می کند.
 
Altavista ؛ در اسپانیایی به معنی «دید وسیع» است.
 
:AMD نام AMD به عنوان یکی از تولیدکنندگان پردازنده برای کامپیوترهای شخصی، از عبارت Advanced Micro Devices به معنای «ریز تجهیزات پیشرفته» گرفته شده است.
 
:Apple میوه مورد علاقه استیو جابز موسس و بنیانگذار شرکت اپل سیب بود و بنابراین اسم شرکتش را نیز اپل (به معنی سیب) گذاشت.
 
BenQ؛ برگرفته از عبارت Bringing ENjoyment and Quality to life به معنی «آوردن شادی و کیفیت در زندگی».
 
:Motorola شرکت موتورولا با هدف درست کردن بی سیم و رادیوی خودرو کار خود را آغاز کرد. از آنجایی که مشهورترین سازنده بی سیم و رادیو های اتومبیل در آن زمان شرکت Victrola بود، موسس این شرکت یعنی آقای پال کالوین نیز اسم شرکتش را موتورولا گذاشت تا علاوه بر داشتن مشابهت اسمی کلمه موتور نیز به نوعی در اسم شرکتش وجود داشته باشد.
 
NIKE؛ خدای پیروزی یونانیان باستان.
 
:Oracle موسس شرکت اوراکل یعنی لری الیسون و باب اوتس قبل از تاسیس شرکت روی پروژه یی برای CIA کار می کردند. این پروژه که اوراکل نام داشت بنا بود با داشتن مقادیر زیادی اطلاعات بتواند جواب تمام سوال های پرسیده شده توسط اپراتور را با مراجعه به مخزن اطلاعات بدهد (اوراکل در اساطیر یونانی الهه الهام است). این دو نفر پس از پایان این پروژه شرکتی تاسیس کرده و آن را به همین اسم نامگذاری کردند.
 
:XEROX کلمه Xer در زبان یونانی به معنای خشک است و این برای تکنولوژی کپی کردن خشک در زمانی که اکثراً کپی کردن به روش های فتوشیمیایی انجام می گرفت فوق العاده حائز اهمیت بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد