سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

9راه ساده که هیچ وقت دچار ویروس نشوید

9راه ساده که هیچ وقت دچار ویروس نشوید!

میتوانم با خیال راحت بگم در ۲۰ سال استفاده از کامپیوتر هرگز قربانی ویروس کامپیوتری نبودم، و تا کنون هرگز نرم افزار آنتی ویروس را اجرا نکردم. واقعیت خارق العاده عجیب اینست که افرادی که بیشتر نگران ویروسند اغلب بیشتر با آن درگیرند.با کمی آموزش ابتدایی میتوانید کاملا از مشکلات ویروسها و بدافزارها خلاص شوید پس آرام باشید و از اینترنت لذت ببرید.

 

1- مراقب دانلودهای جعلی و دکمه های دانلود باشید:

معمولا  روی سایت های تورنت یا هرجا با کلمه کلیدی دانلود در آن مورد هدف قرار میگیرند،بنابراین کاربران فریب خورده کلیک میکنند و چیزی کاملا غیر مرتبط را دانلود میکنند.حیله ای کثیف است و تنها راه مقابله با انها اینست که قبل از فشردن دکمه دانلود دقت کنید و خوب فکر کنید. اگر سوال سایت را بدانید به شما کمک میکند زیرا باید توانایی درک  تغییر محل دکمه دانلودرا در سایتهای دانلود داشته باشید–اما کاربران جدید چه میشوند؟

مواظب تبلیغات بالای سایت ها باشید زیر نوار ابزار مروگرتان اگر دیدید تبلیغات باز شده با دامنه درخواستی شما متفاوت است خیلی احتیاط کنید چون ممکن است که نوعی تبلیغات مخرب باشه و ۷۰% احتمالات درست می باشد

روش دیگر استفاده از منطق است. به عنوان مثال اگر برخی نرم افزارهایی که دانلود کردید دکمه پخش را نشان دهد,باید فورا متوجه غیرمرتبط بودنش شوید.این نوع دانلودها به سبک ساده ای تبلیغ شده اند

۲- از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نکنید:

تا کنون در هرکدام از مباحث هک، اینترنت اکسپلورر معمولا اولین موردیست که با شکست مواجه میشود اکسپلورر ادعا میکند که نصب نسخه جدید XP مرورگر IE6 در عرض چند دقیقه ویروسی (آلوده) شود.

بدلیل اینکه آخرین نسخه IE9 مقداری پیچیده تر است، واقعیت اینست که IE موردهدف هرروزه هکرها قرار میگیرد، افرادی که تا کنون به تغییر مرورگر توجهی نکردند به هدف رسیدن هکرها کمک میکنند.

۳- پشتیبانی تلفنی سیستم عامل ویندوز در آمریکا

در بریتانیا کسانی هستند که با نام نمایندگی های سیستم عامل ویندوز شروع به کلاهبرداری نموده اند طریقه شروع شدن در زیر آمده است:

A: سلام اخطاری از طرف ویندوز شما ثبت کردیم- تا بحال مشکلات اینچنینی را تجربه کردید؟ در این مورد ۹۰٪ افراد ویندوزهای خود را در گروه آسیب دیده (خراب) رده بندی میکنند بله مطمئنا قبلا بااین مشکلات مواجه شدند زیر احتمالا کسی نیست که مشکل ویندوز نداشته باشد. بنابراین تمرین میکنید که چگونه تماس کنترل از راه دور دسترسی به کامپیوتر شخصیتان را کامل کنید محلی که برخی از کنترلهای تکنیکی (فنی) انجام میشود و در تلاشند تا شما به توافق برسید. این فیلم را تماشا کنید تا

بدانید چه انتظاری ازشما میرود.

 

 

4- نادیده گرفتن پاپ آپ ها

اگر نرم افزار آنتی ویروس را اجرا میکنید پاپ آپ ها مشکل ساز میشوند چون آنتی ویروس ها آنها را به عنوان نرم افزار  Av می شناسند.

برای شروع هر پیامی از سوی مرورگرتان  مبنی بر اتمام برنامه را نادیده بگیرید. به عنوان یک قانون کلی، همه پیام های مرتبط امنیتی را اگر خودتان آغازگرش نبودید با کلیک روی دکمه اسکن نرم افزارAV نادیده بگیرید. اگر پیامی از سوی  پاپ آپAV روی ویندوزتان دریافت کردید هرگز نصب نکنید احتمالش هست که آلوده (ویروسی) شوید.

۵- از سایت های عمومی تورنت مثل پلاگ دوری کنید

اغلب سایت های عمومی تورنت با بدافزارها و تورنت های جعلی باعث مشکل میشوند. به اینکه چه چیزی دانلود میکنید اهمیت نمیدهم اما مطمئن شوید که در سایتهای امن ثبت نام کنید

برخی استثنائات برای این فانون وجود دارد ،ما بهترین سایتهای جدید تورنت را تحت پوشش قرارداده ایم. torrentbutler.eu اگر فیلم وجود داشت اکنون درحال بررسی بود. piratebay.org با میلیون ها کاربر، سیستم معمولا پراز گزارشات فایل های جعلی یا ویروسی است اما آپلود را از طریق کاربران قابل اعتماد پیگیری کنید (با جمجمه صورتی یا سبز به همراه نشانه خطر در کنار آنها)

دانلود فقط برای اعضا است زیرا  ثبت نام در این سایت ها خیلی مشکل است.پیشتر در مورد چگونگی پافتن ثبت نام امنیتی نوشته بودیم.

۶- تورنت های جعلی که نیازمند ویدئو پلیر مخصوص هستند:

اگر نصیحت من را نادیده بگیرید و تعدادی فیلم از سایت عمومی تورنت دانلود کنید شانس خوبی برای یک تورنت جعلی دارید.شناخت آنها به این دلیل که فایل ها معمولا خالیست مشکل است اما پس از نمایش آنها پیغامی مبنی بر اینکه ویدئو پلیر جدیدی دانلود کنید مشاهده خواهید کرد زیرا حاوی رمزهای مخصوص یا عباراتیست که تاثیرگذارند.

فیلم هارا از سایت های عمومی دانلود نکنید و از پلیر VLC برای بررسی فایل استفاده کنید.پلیر VLC دارای تمام کدهای ساخته شده است بنابراین اگر بدرستی اجرا نشود فیلم درست نیست

۷- هرپیامی که برایتان ارسال میشود باز نکنید:

ممکن است دوستانتان به اندازه ای که برای شما مهم است مراقب نباشند.اگر دوستانی دارید که برایتان بسته های کوچک سرگرمی فایل های.exeیا هرچیز دیگری مثل عکس های ساده میفرستند فقط آنها را حذف کنید

۸- در مورد یک مطلب در گوگل جستجو نکنید:

چندی پیش رونده نگران کننده بدافزارهای تخریب کننده سایتها رده بالایی در گوگل برای خدمات مختلف را پوشش دادیم. تصور کنید بهترین ویدئو پلیر را دانلود کرده اید درواقع یک کپی آلوده به ویروس خطرناک به جای آن از سایت دریافت کردید راه حل اینست که نترسید؛ ما فهرست بیشماری از بهترین نرم افزارها برای ویندوز داریم (لینوکس  به همراه  Mac Osx ،کاربران osx یا linuxباید نگران ویروس ها باشند) به همراه لینک های تایید شده که میتوانید به آنها اعتماد کنید. اگر در مورد دانلود برنامه خاصی نامطمئن هستید میتوانید از مهندسین آی تی بپرسید

۹- اکانت غیر مدیریتی برای استفاده عادی و اعضای خانوادتان بسازید:

اگر به خود و اعضای خانوادتان اجازه میدهید از اکانت مدیریتی استفاده کنند با مشکل مواجه میشوید

اکانتهایی با امتیاز محدود بسازید که از شما درمقابل اجرای هرچیزی که توسط کاربر(آلوده باشد یا نه)اجرا میشود محافظت کند.میتونید مطالب بیشتری در مورد اکانت کاربری و موارد دیگر در کتاب الکترونیکی مرتبط با ویندوز۷بیابید.

اینترنت میتواند محیطی خطرناک باشد مگر اینکه این قوانین ساده را دنبال کنید اگر نکات مفید دیگری پیدا کردید لطفا به اشتراک بگذارید.بیاید همین حالا  به خطرناکی  ویروس پایان دهیم.

منبع: آسان دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد