سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

اسپولینگ در کامپیوتر چگونه کار میکند

در علوم کامپیوتر، اسپولینگ به معنی پردازش مربوط به جانشانی اطلاعات در بخش فعال موقتی به منظور پردازش برنامه ای دیگر است. بیشترین کاربرد آن در نوشتن فایل بر روی نوارمغناطیسی یا دیسک و ورود آنها به صف کار برای پردازش دیگر است. اسپولینگ از این جهت مفید است که ابزار مختلف با سرعتهای مختلف قادر به دریافت اطلاعات هستند. اسپولینگ اجازه میدهد تا یک برنامه قسمتی از کار را به برنامه دیگری واگذار کند بدون انیکه به صورت مستقیم با آن ارتباط برقرار کند.

رایج ترین ابزارهایی که از خاصیت اسپولینگ استفاده میکنند پرینترها هستند. سندهایی که برای چاپ فرستاده میشوند معمولا در بخشی از یک دیسک ذخیره میشوند و سپس توسط پرینتر با سرعت مناسب برای انجام عملیات پرینتر فراخوانی میشود. پرینترها عموما در یک لحظه فقط قادر به چاپ کردن یک سند میباشند و برای انجام این کار نیازمند زمان هستند. با کمک اسپولینگ، چندین سند مختلف را قادرخواهید بود تا به پرینتر جهت پرینت شدن معرفی کنید و بدین صورت آنها در صف انتظار پرینتر قرار میگیرند. نکته جالب در این است که دقیقا زمانی که شما در حال معرفی یک سند به پرینتر برای پرینت هستید پرینتر در حال پردازش و پرینت کردن اطلاعات قبلی است که لحظاتی قبل به پرینتر معرفی کرده اید. "متن کامل در ادامه مطلب"

به عنوان مثال زمانی که شرکت آب و فاضلاب یک شهر مشغول پرینت کردن قبض های مشترکین خود است عملیات محاسبه در چند ثانیه یا نهایتا چند دقیقه انجام میشود ولی عملیات پرینت کردن ممکن است ساعت ها به طول بیانجامد. در صورتی که برنامه به صورت مستقیم عملیات پرینت را انجام دهد، منابع محاسباتی مانند پردازنده و حافظه تا زمانی که عملیات پرینت پایان نیابد درگیر خواهند بود. بدون وجود اسپولینگ بیشتر برنامه ها دارای پردازش سریع ولی تاخیر زیاد هنگام چاپ مواجه میشوند که باعث ایجاد یک نمونه ناکارآمد خواهد شد.

یک کاربرد و استفاده ویژه از انتقال فایل Spool شده ، سیستم پست الکترونیکی (Email) اینترنت می باشد. این شبکه شامل میلیونها  ماشین در سراسر جهان است که با استفاده از شبکه های کامیوتری با یکدیگر ارتباط بر قار می کنند. برای ارسال Mail به شخصی ، باید برنامه ای را صدا بزنید که نامه را جهت ارسال شدن می پذیرد و سپس آن را به صورت امانت در فهرست Spooling قرار می دهد تا بعداً  ارسال شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد