سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

احیای باتری لپ تاپ

دلیل اصلی اینکه نوشتن این مقاله این بود که تقریبا 4 سال و نیم از عمر لپتابم میگذره و کم کم باتری لپ تاپم به جایی رسیده که شاید بدون برق بتونه حداکثر سی دقیقه روشن بمونه. اگه شما هم از چنین مشکلی رنج میبرید ادامه این مقاله رو بخونید تا بتونید از توان باتری لپ تاپتون حداکثر استفاده رو ببرید.



اول، مبانی باتری اصلی که روی اکثر لپ تاپ ها به فروش میرسه معمولا بین 3 تا 5 سال(1000 بار شارژ) میتونه لپ تاپ شما رو پشتیبانی کنه و خوب این نکته رو هم باید یادمون باشه که به ازای هربار شارژ یه مقدار از ظرفیت باتری کاسته میشه به عنوان مثال اگه توی مشخصات لپ تاپتون نوشته که تا 3.5 میتونه بدون برق کار کنه این مقدار بعد از یک سال به 3 ساعت کاهش پیدا خواهد کرد

در صورتی که باتری لپتاپ شما هم به چنین دردی دچار شده باید چند تا کار انجام بدین. اول اینکه به صورت دقیق اندازه بگیرید که چه میزانی از ظرفیت باتری را از دست داده اید. ابزار مختلفی نظیر این برنامه قادر خواهند بود تا میزان نگهداری شارژ باتری لپتاپلتان را با زمانی که نو بود مقایسه کنند.

 

کالیبره کردن باتری

این را باید قبول کنید که نمیتوانید به طرز خارق العاده ای ظرفیت باتری خود را افزایش دهید. بر اثر گذر زمان و پاره ای فعل انفعالات شیمیایی بازده باتری شما کاهش خواهد یافت و شما نمیتوانید جلوی این فعالیت های شیمیایی را بگیرید.یکی از مشکلات رایج در لپتاپها این است که نمایشگر میزان باتری سیستمهای عامل هماهنگی خود با باتری را از دست میدهند و به همین دلیل میزان درست شارژ را نشان نمیدهند.

فرض کنید در حال تایپ یک پروژه مهم هستید یا در حال برنامه نویسی و فراموش کردید که کار خود را ذخیره کنید و در حالی که نمایشگر باتری باقیمانده هنوز 20 درصد باقیمانده را نشان میدهد ناگهان لپتاپتان خاموش میشود و یا برعکس زمانی که نمایشگر پایان باتری را اعلام میکند هنوز سی دقیقه دیگر شارژ برایتان باقی مانده است.

کالیبره کرده به شما در شناخت درست میزان شارژ باقی مانده لپ تاپتان کمک خواهد کرد.

 

باتری را چگونه کالیبره کنیم

اول، باتری را به صورت کامل شارژ کنید و بگذارید به مدت دو ساعت به همان حال بماند. سپس آن را از پریز بکشید و تنظیمات آن را به گونه ای بگذارید که خاموش نشود یا نور صفحه نمایش کم نشود. سپس آن را رها کنید تا به صورت کامل از شارژ خود استفاده کند و خاموش شود( سعی کنید صدای لپ تاپ را قطع کنید، چرا که بعضی لپتاپها هنگام خاتمه یافتن باتریشان بوق اخطار خواهد داد). سپس باتری را مجددا به صورت کامل شارژ نمائید.این کار باعث میشود از حداکثر ظرفیت موجود باتری استفاده شود.

 

بهترین راه ها برای نگه داشتن عمر باتری

آیا فکر میکنید که استفاده نکردن از باتری لپتاپتان گزینه مناسبی برای بیشتر کردن عمر آن است؟ اگر اینطور است بهتر است بدانید که سخت در اشتباهید چرا که باتری ها نیز مانند عضلات هستند و باید از آنها کار کشیده شود تا نیروی خود را حفظ کنند. به صورت ایده آل روزی یکبار از باتری لپتاپتان استفاده کنید، مثلا زمانی که میخواهید جلوی تلویزیون بنشینید و همزمان ایمیلتان را نیز چک کنید. وبسایت اچ پی در این مورد پیشنهاد کرده که اگر لپ تاپتان همیشه به برق متصل است یا برای بیش از دو هفته خاموش خواهد بود باتری آن را خارج کنید.


با باتری قدیمی خود خداحافظی کنید

واقعا چه زمانی باید باتری لپ تاپ خود را دور بریزید؟ جوابی که به شما میدهیم قطعا شما را متحیر خواهد کرد ولی پاسخ این است : "هیچ گاه". باتری لپتاپ حاوی مواد سمی و شیمیایی زیادی است که در طبیعت مشکلات عدیده ای را ایجاد خواهند کرد پس هیچگاه نباید با آنها مانند زباله های معمولی برخورد کرد.بهترین راه این است که آنها را به مراکز جمع آوری زباله تحویل دهیم و یا مراکزی که تعویض وسایل الکترونیکی را انجام میدهند.

اما چه زمانی باید باتری لپتاپ خود را با یک باتری نو جایگزین کنید مساله مهمی است. اگر از برنامه معرفی شده در این مقاله استفاده کردید.زمانی که میزان انرژی ذخیره شده در این باتری را 25 درصد توان اولیه اعلام کرد بهتر است که به فکر تعویض باتری لپتاپ خود باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد