سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

۴ مزیت سیستم عامل مک نسبت به ویندوز از دیدگاه یک کاربر


بسیاری از کاربران آشنا با کامپیوتر و مخصوصا کسانی که از سیستم های اپل استفاده می کنند در انتخاب سیستم عامل مناسب برای خود شک دارن و دلیل آن آشنا نبودن آنها با سیستم عامل مکینتاش است که آیا این سیستم عامل می تواند جوابگوی کارهایشان باشد یا خیر. بدین منظور در این قسمت سعی کردم تا این دو سیستم عامل مطرح دنیا را که هر کدام از شرکتی بسیار معتبر در عرصه جهانی هستند را با یکدیگر مقایسه کنم.


افراد در این مورد نظرات مختلفی دارند و به نظر من همه ی نظرات می توانند در جای خود درست باشند چون به نظر من هر کس نسبت به نیاز و کاری که می خواهد انجام دهد باید سیستم عامل خود را انتخاب کند.
من تمامی این مقایسه ها را با بکارگیری این دو سیستم عامل در کنار هم و به عنوان تنها یک کاربر و نه متخصص انجام داده ام و در این مطلب در نظر دارم به مواردی که در حین استفاده از این سیستم عامل ها مورد توجه من کاربر قرار گرفته اند اشاره کنم.
این مطلب می تواند به شما در انتخاب سیستم عامل مناسب کمک کند
در این مطلب به مزایای سیستم عامل مک از نظر یک کاربر اشاره شده و در مطلب بعدی به ضعف هایی که نسبت به سیستم عامل محبوب ویندوز دارد اشاره خواهم کرد البته در پست های بعدی مقایسه های فنی نیز قرار داده خواهند شد که می توانند در انتخاب گزینه بهتر ، شما را بیشتر کمک کنند متن کامل در ادامــــــــــــــــــــه مطلب

بررسی مزایای مک نسبت به ویندوز:
1. مصرف انرژی :
یکی از مزیت های اصلی و کاربردی که این سیستم عامل دارا می باشد مصرف بسیار کم انرژی نسبت به ویندوز است که مخصوصا در لپ تاپ ها برای افرادی که همواره نمی توانند لپ تاپ خود را شارژ نگه دارند بسیار اهمیت دارد. بطوریکه اگر یک کارمند بخواهد لپ تاپ خود را در طول روز به همراه داشته باشد و هر جا که بخواهد بتواند از آن استفاده کند او میتواند با بکار بردن سیستم عامل مک به راحتی با انجام دادن کارهای روزانه تقریبا 7 ساعت از لپ تاپ خود استفاده کند در صورتی که در ویندوز 3 ساعتی بیشتر دوام نخواهد آ ورد.
2. محیط گرافیکی:
مزیت دیگر مک در محیط زیبا و گرافیکی آن می باشد که طراحی فوق العاده زیبا و کیفیت بالا و زیبایی ابزارها به آن جلوه ای دلنشین تر بخشیده است و باعث تمایز آن با ویندوز شده است و ابزارهای مختلف افزون بر ابزارهای ویندوز در آن قرار داده شده که کار با این سیستم عامل را از این حیث ساده تر و جالب تر و خوشایندتر کرده است.
Screen_Shot_2012-01-20_at_6.04
Screen_Shot_2012-01-20_at_6.08
Screen_Shot_2012-01-20_at_6.11
Screen_Shot_2012-01-20_at_16
۳. سرعت:
یکی دیگر از مزیت های این سیستم عامل سرعت آن است.
- نصب برنامه ها با سرعتی خیلی بیشتر انجام می گیرد مثلا مایکروسافت آفیس در مک تنها در عرض 2 دقیقه نصب می شود ولی در ویندوز همانطوری که می دانید زمان خیلی بیشتری طول می کشد تا این نرم افزار نصب شود.
- شات داون شدن و بالا آمدن این سیستم عامل تنها چند ثانیه طول می کشد.
- آپگرید کردن این سیستم عامل تنها با زدن چند دکمه انجام میگردد. بطوری که من snowleopard را اخیرا به lion آپگرید کردم و این کار تنها در عرض نیم ساعت انجام شد.
- کپی کردن فایل ها با سرعت بسیار بیشتری نسبت به ویندوز صورت میگیرد.
- تقریبا در این سیستم عامل هنگ کردن معنایی ندارد
۴. با ویروس ها خداحافظی کنید !
-مزیت بعدی این که تعداد ویروس های نوشته شده برای این سیستم عامل بسیار اندک است و اصولا نیازی به آنتی ویروس ندارد. دلیل آنهم تعداد کم کاربران این سیستم عامل و مورد هدف قرار نگرفتن توسط ویروس نویس ها می باشد.
لطفا منتظر پست های بعدی ما باشید تا معایب این سیستم عامل را نیز نسبت به ویندوز از یک دیدگاه متفاوت ببینید...
منبع : آی تی کده | ماهشهر سما

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد