سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

سما|دانشکده سما ماهشهر

دانشکده سما واحد ماهشهر,ماهشهر سما,بلاگ خبریوآخرین اخبار

احیای باتری لپ تاپ

دلیل اصلی اینکه نوشتن این مقاله این بود که تقریبا 4 سال و نیم از عمر لپتابم میگذره و کم کم باتری لپ تاپم به جایی رسیده که شاید بدون برق بتونه حداکثر سی دقیقه روشن بمونه. اگه شما هم از چنین مشکلی رنج میبرید ادامه این مقاله رو بخونید تا بتونید از توان باتری لپ تاپتون حداکثر استفاده رو ببرید.



اول، مبانی باتری اصلی که روی اکثر لپ تاپ ها به فروش میرسه معمولا بین 3 تا 5 سال(1000 بار شارژ) میتونه لپ تاپ شما رو پشتیبانی کنه و خوب این نکته رو هم باید یادمون باشه که به ازای هربار شارژ یه مقدار از ظرفیت باتری کاسته میشه به عنوان مثال اگه توی مشخصات لپ تاپتون نوشته که تا 3.5 میتونه بدون برق کار کنه این مقدار بعد از یک سال به 3 ساعت کاهش پیدا خواهد کرد ادامه مطلب ...

اسپولینگ در کامپیوتر چگونه کار میکند

در علوم کامپیوتر، اسپولینگ به معنی پردازش مربوط به جانشانی اطلاعات در بخش فعال موقتی به منظور پردازش برنامه ای دیگر است. بیشترین کاربرد آن در نوشتن فایل بر روی نوارمغناطیسی یا دیسک و ورود آنها به صف کار برای پردازش دیگر است. اسپولینگ از این جهت مفید است که ابزار مختلف با سرعتهای مختلف قادر به دریافت اطلاعات هستند. اسپولینگ اجازه میدهد تا یک برنامه قسمتی از کار را به برنامه دیگری واگذار کند بدون انیکه به صورت مستقیم با آن ارتباط برقرار کند.

رایج ترین ابزارهایی که از خاصیت اسپولینگ استفاده میکنند پرینترها هستند. سندهایی که برای چاپ فرستاده میشوند معمولا در بخشی از یک دیسک ذخیره میشوند و سپس توسط پرینتر با سرعت مناسب برای انجام عملیات پرینتر فراخوانی میشود. پرینترها عموما در یک لحظه فقط قادر به چاپ کردن یک سند میباشند و برای انجام این کار نیازمند زمان هستند. با کمک اسپولینگ، چندین سند مختلف را قادرخواهید بود تا به پرینتر جهت پرینت شدن معرفی کنید و بدین صورت آنها در صف انتظار پرینتر قرار میگیرند. نکته جالب در این است که دقیقا زمانی که شما در حال معرفی یک سند به پرینتر برای پرینت هستید پرینتر در حال پردازش و پرینت کردن اطلاعات قبلی است که لحظاتی قبل به پرینتر معرفی کرده اید. "متن کامل در ادامه مطلب"

ادامه مطلب ...